De Rover 15X heeft een VAD systeem met Fluid Dynamic Deflector voor een natuurlijke ademhaling op alle dieptes. De grote purgeerknop is ideaal voor consequent gebruik en dus perfect voor de DC collectie!
1e trap:
- DFC poort
- Pre georiënteerde LP en HP poorten
- Compacte afmetingen van de 1e trap
- Gezandstraalde afwerking
2e trap:
- Makkelijk te bedienen purge knop met dynamisch scharnier ontwerp
- VAD systeem met Fluid Dynamic Deflector
- Medium grootte
- Extra grote loosknop
- Rubberen slang
ULTRALICHT TECHNOPOLYMEER
Slijtvast en betaalbaar, ideaal voor duiken in warm en gematigde watertemperaturen.
VAD - VORTEX ASSISTED DESIGN
De lucht die via de middendrukslang wordt toegevoerd, passeert de regelklep van de tweede trap en wordt via de bypass-buis (Mares-patent) direct naar het mondstuk geleid. In de opening naar het mondstuk creëert de lucht een wervelende beweging. In het centrum van deze werveling is sprake van een lagere druk, waardoor het membraan van de tweede trap omlaag wordt gehouden en de ademautomaat des te sneller reageert. Het absolute voordeel van het VAD-systeem zit hem in de precisie waarmee dit gebeurt. VAD zorgt dat het inademen niet meer moeite kost dan nodig.
Een ander voordeel van het VAD-systeem heeft te maken met de bypass-buis, waardoor de meeste lucht wordt toegevoerd. Als u in koud water duikt, voorkomt het systeem dat zich ijskristallen vormen (wat mogelijk is vanwege de uitzetting van vochtige lucht bij koude temperaturen), en blijven de onderdelen van de tweede trap naar behoren werken.
FLUID DYNAMIC DEFLECTOR
Deze innovatieve deflector, ontwikkeld na grondig onderzoek naar en het testen van vloeibare dynamica, is zo ontworpen dat de lucht na binnenkomst direct van het bypasskanaal naar het mondstuk stroomt. In combinatie met het VAD-systeem resulteert dit in een zeer natuurlijke, prettige ademhaling.
DFC - DYNAMIC FLOW CONTROL
Het DFC-systeem (patent van Mares) beperkt de drukterugval tot een minimum. Deze drukterugval doet zich voor bij alle eerste trappen als de duiker inademt. Het fenomeen is nog duidelijker aanwezig naarmate de diepte toeneemt en de behoefte aan lucht uit de ademautomaat groter is.
Het DFC-systeem is een exclusief systeem - uniek in de markt - dat zich richt naar de daadwerkelijke luchtbehoefte van de duiker, ongeacht de diepte en cilinderdruk.
Het DFC-systeem maakt gebruik van het Venturi-effect en geeft een optimale gevoeligheid van de ademautomaat en een minimale ademhalingsweerstand, in het bijzonder tijdens duiken onder extreme omstandigheden.
- Handleiding Mares Ademautomaten